Nová inscenácia opery Giacoma Pucciniho TOSCA, ktorej premiéry budú v utorok 10. mája a vo štvrtok 12. mája, je aj návratom známeho slovenského módneho návrhára Borisa Hanečku do Štátneho divadla Košice. Práve v Košiciach robil pred dvanástimi rokmi prvú profesionálnu kostýmovú výpravu do opery Adriana Lecouvreur.
Nová košická opera Tosca je štvrtou operou, pre ktorú ste navrhli kostýmy, druhou v Štátnom divadle Košice. Čím je pre módneho návrhára lákavá a iná príprava kostýmov do divadelných produkcií?
Nechal som v Košiciach srdce, lebo je úžasné, keď človek z módy dostane takúto ponuku. Ja si ju veľmi vážim. Je to pre dizajnéra, a týka sa to aj svetových módnych značiek, veľká pocta a zároveň veľká výzva. Je to niečo, čo ma vytrháva z bežnej rutiny, núti ma to uvažovať iným spôsobom, ktorý je rovnako kreatívny. A je to aj pre mňa prekvapenie / očakávanie v tom najlepšom zmysle slova. A teším sa na to. Bonusom je pre mňa odozva od hercov, spevákov a interpretov, keď mi povedia, že sa v mojich kostýmoch cítia dobre, hoci sa napríklad musia pasovať s vlečkou. A keď je táto v poriadku, tak som šťastný.
Čo možno prekvapí divákov na Vašich kostýmoch v Tosce?
A čo prekvapí na kostýmoch v novej Tosce? Skôr čakám, čo prekvapí mňa v reakcii publika, ale aj kritiky. Od náročného diváka, ktorý Toscu videl vo všetkých možných vyfarbeniach, ale aj od laika. Lebo bežný divák pri tvorbe, či už autorskej pri mojich prehliadkach alebo pri spolupráci s divadlom, mi pripomína mňa v hudbe. Ja som tiež laik, ale laik, ktorý cíti. A ten je dosť podstatný, lebo aj pre túto skupinu robíme kultúru. Takže som veľmi zvedavý na túto odozvu, lebo táto ma ako výtvarníka posúva ďalej.